2009-01-23

Bild utan kommentar - II

10 kommentarer:

Alison sa...

Hahaha vilken helt fantastiskt rolig bild.

Anonym sa...

Jag personligen föredrar gladpack framför aluminiumfolie.

MVH

Hans

Anonym sa...

Fast då skulle det väl synas, om dom hade något mer på sej!

Hexmaster sa...

Notera även att affischen kommer från den klassiska tidningen Poster (i nedre högra hörnet), salig i åminnelse. Jag finner inte riktigt ord för att beskriva det hela; på engelska finns det ett uttryck "it seemed a good idea at the time" som nog kommer närmast.

Någon som tänkt på att flaggan är felvänd? Inte för att det är mest iögonenfallande.

Anonym sa...

Vilken flagga?

MVH

Hans

Anonym sa...

Vadå felvänd? Det finns väl ingenting som hindrar, att flaggan vajar från höger?

Kurt sa...

Tänk bara vad man hade kunnat göra med en sådan bild i datorn idag!

Anonym sa...

Kusligt. Det omslaget har jag fått mailat till mig för ett tag sedan från en icke-svensk med frågan: "Är det såhär ni svenskar håller på?"

Jag gillar alltså bilden den sänder ut till världen om Sverige och svenskar men håller med Anonym om att folie är mesigt och gladpack tufft.

Hexmaster sa...

Lena: Flaggor har ofta en rät och avig sida (vad nu vexillogerna kallar det). I sammanhang som detta brukar man använda rätsidan.

noL: Om man ska börja bedöma länder efter skivomslag - hehe - då - hehe - vet jag inte var vi hamnar, för den källan är outsinlig. Nämn landet så letar vi reda på något skoj. :-]

Anonym sa...

Hex: Det var nog grejen med flaggan. ABBA var ju på export om man säger ;) Men låt oss säga...Danmark? Italien? Finland? (Tyskland är ju för lätt)