2014-08-29

Kristian Lundberg recenserad

Här är Kristian Lundberg. Han har nyligen kommit ut med diktsamlingen Vi är de döda, nu snart (W & W).

Jag har läst ett femtiotal av höstens diktsamlingar. Det borde jag kanske inte ha gjort.

Lundberg är en skicklig stilist. Dessvärre räcker det inte till - intrigen är förutsägbar, personteckningarna schematiserade. Det här är en riktigt usel bok.

...

Jag har visserligen inte läst boken men gör mig lustig över Kristian Lundberg på förhand eftersom jag tycker så fruktansvärt illa om folk som inte bara frejdigt fejkar och fuskar utan som även förefaller att vara närmast stolta över det. Och som dessutom kommer undan med det - hur det nu går till.

DN 15 december 2006: Författare sågade oskriven bok

3 kommentarer:

http://tittelina.blogspot.com sa...

Bra rutet!

Anonym sa...

Han skrev nog fel. Det skulle ha stått "Jag har inte läst ett femtiotal av höstens deckare. Det borde jag kanske ha gjort." :-)

Anonym sa...

Mediemaktens arrogans. Föreställ dig att någon med ett riktigt jobb gravt misskött sitt arbete, blåljugit för allmänheten och sin arbetsgivare, erkänt sig partisk i en ställning som kräver opartiskhet och sedan haft mage att skryta med det. Det hade det ju varit kicken direkt! Sen vore det bara att glömma att få jobb i den branschen eller något annan bransch som kräver förtroende.

Det är skrämmande att de som har till arbetsuppgift att informera andra har så litet respekt för sina kunder, för sanningen och för sin yrkesheder.

Sensemaker